Motyli świat bliżej nas... cd.

 Czy zainteresowałam was ostatnim postem na temat motyli? Dziś chciałabym podzielić się informacjami, które mnie najbardziej zaciekawiły w tej kwestii. Jednym z motyli, który mnie niezmiennie fascynuje, jest cytrynek latolistek 😍Od chwili, gdy o nim usłyszałam, stał się moim ulubionym motylem, jak pewnie wiecie z poprzedniego posta.

                                                                   Archiwum własne

    Cytrynek latolistek można spotkać na łąkach, podwórkach, ogrodach i w lasach. Zimuje on w opadłych liściach. Charakteryzuje go długi cykl życia, trwający od czerwca do wiosny następnego roku. Wymaga częstych przerw w aktywności, na przykład przez kilka dni lata, a później pozostaje nieruchomy przez kilka tygodni. Może ciekawi was pochodzenie nazwy tego motyla. Otóż, dowiedziałam się na wykładzie, że motyl ten zimuje w opadłych liściach, stąd jeden z członów nazwy - "latolistek". Natomiast nazwa "cytrynek" odnosi się nie tylko do koloru, ale również do zapachu jego skrzydeł, który przypomina cytrynę. Wiem... też jestem w szoku.😵😯

    Podczas wykładu profesor podsunął również świetny pomysł przedstawienia dzieciom informacji o cytrynku latolistku za pomocą bajki kamishibai. Jeśli ktoś ma dostęp do tzw. skrzynki butai, która służy do prezentacji takich bajek, uważam, że to wspaniały pomysł i chętnie sama bym taką bajkę przedstawiła dzieciom. Fascynuje mnie sama koncepcja skrzynki butai, czyli kamishibai, choć to całkiem spory wydatek, dlatego zastanawiałam się, czy nie można by spróbować wykonać jej samemu. Może można by stworzyć coś w stylu tej skrzynki, ale zrobione z kartonowego pudełka. Zamknięcie pudełka mogłoby służyć jako drzwiczki z obu stron, a po bokach można by wyciąć otwory o odpowiedniej wielkości, tak aby można było włożyć tam kartkę A3 i umieszczać ilustracje. Na tylnej stronie kartonu również można by wyciąć otwór, aby było widoczne tył obrazków na których jest tekst. Chciałabym kiedyś spróbować takiego projektu, jako swojego rodzaju imitację skrzynki kamishibai. Mam nadzieję, że choć trochę was tym zainspirowałam?

    Ale wracając do tematu motyli, istnieje wiele różnych ich gatunków. Podczas mojej wizyty w Muzeum Przyrody w Olsztynie miałam okazję zobaczyć imponującą kolekcję motyli za szybą. Spójrzcie na zdjęcie poniżej.



                                                                     Archiwum własne 


Rzeczywiście, motyli jest niezwykle wiele. Gorąco zachęcam was do odwiedzenia tego muzeum, ponieważ oprócz motyli można tam zobaczyć wiele innych fascynujących zwierząt. Na przykład, owady z rodziny pszczółowatych i ich domki. 

                                                                     Archiwum własne 


Zachęcam was gorąco do odwiedzenia tego muzeum przyrodniczego w Olsztynie. Zaplanujcie sobie dłuższy wolny czas, ponieważ będąc tam około półtorej godziny, uważam, że to za mało czasu, aby dokładnie zobaczyć wszystko. Znajdziecie tam wiele fascynujących zwierząt. Może to być dobry pomysł na spędzenie wspólnej rodzinnej soboty lub niedzieli. Pomyślcie nad tym. 

Na razie żegnam się z wami. Trzymajcie się!
Sylwia 💗


Komentarze

  1. Trafiłam na twój blog po otrzymaniu linka od mojej siostry i muszę przyznać, że całkiem ciekawy pomysł ze stworzeniem swojej skrzynki butai. Nie jest ona zbyt przystępna cenowo, a twój pomysł wydaje się być świetnym sposobem na stworzenie czegoś podobnego do oryginalnej skrzynki kamishibai ale w bardziej przystępny i oszczędny sposób. Co prawda może wymagać to trochę pracy, ale dzięki za inspirację i trzymam kciuki za realizację twoich pomysłów. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz