"Motyle życie..."

     Czy wiecie, jak bardzo uwielbiam motyle? To niezwykłe stworzenia, które dodają piękna każdej wiośnie. Szczególnie przyciągają mnie te nietuzinkowe i rzadko spotykane gatunki. Miałam przyjemność kilka razy z nimi się spotkać, ale niestety nie znam dokładnych nazw tych konkretnych motyli, które miałam okazję obserwować.

    Muszę przyznać, że dopiero na tych zajęciach uświadomiłam sobie, ile różnorodnych gatunków motyli istnieje. Zazwyczaj, wychodząc na zewnątrz, spotykamy tylko kilka rodzajów motyli. Jednym z moich ulubionych jest cytrynek latolistek. Wcześniej znałam go jedynie jako żółtego motyla. Jednak ta właściwa nazwa utkwiła mi w pamięci zaraz po zajęciach z nauk społeczno-przyrodniczych. Spójrzcie na zdjęcie poniżej. To niezwykłe, jak bardzo wtapia się on w otaczające go rośliny gdy złozy swoje skrzydełka i staje się niemal niewidoczny - przypominając po prostu jakiś fragment rośliny. Jego nazwa tak utkwiła mi w pamięci, że gdy tylko zaówarzę tego motyla, to mówię innym - Patrzcie, leci cytrynek latolistek 😂 Reakcje innych osób, są czasem przezabawne, gdy usłyszą tę nazwę. Da mnie wcześniej też był to tylko "żółty motyl" 😉


                                                                    Źródło: Pinterest

Na naszym terenie można spotkać wiele różnych rodzajów motyli, ale niedawno dowiedziałam się o obecności migracyjnych gatunków pochodzących z południa. Są nimi Rusałka Admirał, Rusałka Osadnik oraz Zmierzchnica Trupia Główka. Pewnie teraz zastanawiacie się, czym jest ta Zmierzchnica Trupia Główka. Otóż, zerknijcie na zdjęcie poniżej.





Widzicie tą trupią główkę na jego grzbiecie? Zadziwiające, prawda? A do tego jego odwłok przypomina trochę odwłok szerzenia. 

    Czy wiecie, że istnieją również motyle o drapieżnym trybie życia? Ja dowiedziałam się o tym pierwszy raz na tych zajęciach. Wcześniej nie zdawałam sobie z tego sprawy. Przykładami takich motyli są Rusałka Pokrzywnik oraz Modraszka, która żeruje na odchodach zwierząt.

Motyle to fascynujący temat, zwłaszcza dla dzieci. Jak zatem przedstawić im różne gatunki motyli w sposób zapadający w pamięć? Mam dla was ciekawy pomysł! Przygotowałam specjalne ogłoszenie o pracę w ekosystemie Zmierzchnicy Trupiej Główki. Dzięki temu pomysłowi, uczniowie będą mogli lepiej zapamiętać informacje o tych motylach i wniosą więcej z zajęć.


Szanowni Państwo,

    Pragnę przedstawić się jako zmierzchnica trupia główka. Choć może nie jestem zbyt piękny, to potrafię doskonale się ukrywać. Jestem niepowtarzalnym, jedynym w swoim rodzaju stworzeniem. Gdy usiądę na korze drzewa, staję się niewidoczna. Jednak gdy rozłożę swoje skrzydła, ukazuje się kolor, którego  należy szukać w słońcu. Choć przypominam wyglądem szerszenia, to właśnie to stanowi mój atut, ponieważ wiele istot boi się mnie, co daje mi poczucie bezpieczeństwa.                                                  Kiedy złożę skrzydełka, staję się mniej widoczna, a na moim grzbiecie widać coś, co ludzie nazywają trupią czaszką. Nie jestem pewny, dlaczego tak to nazywają, ale sama jestem z tego dumny. Jeśli potrzebujecie kogoś, kto może zdobyć wiele informacji na łąkach i w polach, oraz być zorientowanym w terenie, to jestem idealnym detektywem. Posiadam doskonałe kamuflaże, dzięki którym nikt nie zauważy mojej obecności. Dodatkowo, dzięki mojej czaszce na grzbiecie, niektórzy odczuwają strach w mojej obecności i boją się do mnie zbliżyć, więc nie musicie się obawiać, że stracicie pracownika.
    Z całym zaangażowaniem i obietnicą oddania się pracy, proszę o rozważenie mojej kandydatury. Jestem pewna, że mogę wnieść wiele do zespołu. 


                                                                                                               Z poważaniem,

                                                                                                                       Trupia Czaszka


Co myślicie o tego rodzaju podaniu? Myślę że można tak zrobić z innymi rodzajami motyli. Będzie to dla uczniów coś nowego i ciekawego. Mogą oni również sami po dowiedzeniu się nowych informacji na temat motyli, spróbować napisać takie podanie o pracę aby sprawdzić swoją wiedzę. Drodze nauczyciela może jest to bardziej atrakcyjny sposób na sprawdzenie wiedzy, niż robienie statystycznej kartkówki? Co myślicie znak zapytania dajcie znać w komentarzach.


Na dziś to wszystko. Trzymajcie się

Sylwia💗





ŹRÓDŁO: Pinterest

Komentarze